Fyllda dagar!!

Onsdag...

Började dagen med att vakna vid älsklingens sida..alltid lika mysigt...=)



Mamsen ringde o ville ha lite handräckning o det är klart man fixar!!!
Bempa lämpade jag vid gymmet o hämtade sen mamma...Hon skulle handla lite på Öster...Köpte fiiin doppresent till lilla Alice..

Träffade oxå på Therese, Patrik , Emil, Wilma o Ebba! Jättekuuuul! Dom hängde på ett tag i väntan på att käka lunch! Älskade ungar!!!

Hämtade Bempa på gymmet o åkte ner till Joda för att käka lunch.(!!).Skulle sen vidare o föreläsa för 20 särskolepersonal om hur det är att vara mamma till ett barn med funktionshinder!
Jag va jättenervös!!! Har aldrig gjort detta förut!

Men när jag väl kom igång o berättade om Simon..från det han föddes till nutid så hade nervositeten släppt tidigt!
Alla lyssnade ,ställde frågor, uppskattade verkligen det jag berättade! fasen va men blir stolt, När man kan berätta något som man är bra på! Och som man med säkerhet kan! det var inte precis som i skolan när man skulle redovisa o knappt visste vad det var man redoviste!!!

Jättespännande o roligt var det!!! Så det kan jag tänka mig att göra om! 





Direkt efteråt drog jag iväg til gymmet för att spinna! Både Bempa o Min jobbarkompis Annelie va där...=)
Så vi cyklade så svetten lackade...Dusch o ombyte...sedan avtackningsmiddag för oss kommunanstllda som nu blivit privata!
God mart med 3 rätters middag! Mycket gott o uppskattat! Både blommor o plånböcker delades ut!
Kan ni tänka er!!!
Jag har jobbat 30 år!!! inom kommunen!!!


Torsdag:

Uppe tidigt...skulle ju jobba..hann med en liten solning på gymmet först..Det är såååå skönt!! Bara att få lite färg på sig får en o känna sig fräschare!!!

Har varit i stallet o jobbat på fm o efter lunch kom Linda med dotter o hälsade på! L Överlycklig! Lngesen hon träffade Linda nu! Nova som hennes dotter heter fick stooor uppmärksamhet av L!

Sen på Bibblan o lånade böcker o läste tidningar! Alltid lika mysigt...

Nu är det lugna gatan här på jobbet...ska sätta på en kopp kaffe....

I morgon ska jag till Slite! Längtar som en tok!!!
Kl 17 tar vi båten till oskarshamn för vidare färd till Sommen..Ska hälsa på Zelina, Ellen o Anette!
Även kompisen Ann o hennes Thomas ska vi hinna träffa! Ska bli kul!

Bempa har lovat åka utför med Zelina o Ellen,ska bli spännande o se vem som åker bäst...Bempa har ju ett par år på nacken förstås...Hehehehe...Han blev glad när han fick höra att vi skulle till Asby...han nmissade ju den årliga turen till Åre ( tror jag det var ) med jobbet i år....

Asbybacken (googlad bild)



Ha det guld alla! Lovar att ta med datorn o uppdatera även på fastlandet!!!


Kommentarer
Postat av: Kicki

Kanon inlägg! Kram och sköt om dej o Bempa ;)

2010-02-25 @ 21:55:54
URL: http://kristinakilden.blogspot.coml
Postat av: Elin

ÄLSKAR att du börjat blogga igen mams. Ser fram emot att träffa dig imån, du får berätta lite mer om föreläsningen då.hälsa BÄRNT pusspuss

2010-02-25 @ 22:38:12
URL: http://guteelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0